موضوع پایان دوره ی ماساژ کاربر کلاسیک :

گیاهان دارویی ، روغنی جات گیاهی و گزیده های آموختنی و

سودمند در گذر عمر و مدیتیشن

به مدیریت استاد گرامی :

رسول تشیعی مدیر و موسس ماساژ آرامش ایرانیان

گرد آورنده :

رسول داوری هنرجوی ماساژ کاربر کلاسیک

خرداد 1400

 

مقدمه

قبل از اینکه وارد بحث و فایده گیاهان دارویی و روغنی جات گیاهی که ارتباط با ماساژ دارد باید یک فرد ماسور از هر حیث دارای سلامتی کامل جسم و ذهن و روان سالم باشد تا بتواند در کار ماساژ کوشا و کارساز برای جامعه دردمند و سرگردان بوده باشد.

بیشتر ما بر این باوریم که فرد سالم کسی است که فاقد نشانه های بیماری باشد، اما بیمار نبودن لزوماً به مفهوم سلامتی نیست. سلامتی کامل و واقعی تنها به نداشتن دردهای جسمانی محدود نمیشود. سلامتی واقعی چیزی فراتر از نداشتن نشانه های بیماری است.

سلامتی یعنی توانایی احساس، آرامش و خوشبختی در لحظه لحظه زندگی و کنترل احساسات و ذهن برای ایجاد تغییرات مثبت، و در شکل گیری سرنوشت خود به شکلی درست تأثیرگذار باشیم و از اختیارات خود آگاهانه بهره ببریم.

سلامتی واقعی یعنی توان پذیرش مسؤلیت و اینکه به جای تأثیرپذیری از محیط، بر جامعه و جهانی که در آن زندگی میکنیم تأثیر مثبت بگذاریم.

هیچ چیز در این دنیا تصادفی نیست و اتفاقی به دست نمی آید، انسان تابع جبر مطلق نیست و سرنوشتش تغییر پذیر است، اراده ابزاری است قدرتمند در دست انسان، توانایی انتخاب است که به زندگی جهت داده، سرنوشت را شکل میدهد، هر انتخاب فرصتی است تازه برای تغییر سرنوشت، بنابراین انسان با انتخاب های خود مدام در حال تغییر سرنوشت است.

شادی، سلامتی و آرامش نیز باید انتخاب شوند تا جزیی از سرنوشت و تقدیر شوند، این انسان که تصمیم میگیرد و حرکت میکند، هرکس باید خود را برای شناخت الگوهای صحیح تلاش کند و گام بردارد. گامها معمولاً کوتاهند اما سفرهایی بسیار بزرگ هم با همین گامهای کوتاه به انجام میرسند.

دوای تو در توست ، در حالیکه این را نمیدانی و درد تو نیز از خود توست ، در حالیکه آنرا نمیبینی.

چند نکته ی آموزنده و کارگشا که باعث آرامش جسم ، ذهن ، روان است،  بازگو میکنم:

  • از بین بردن نشانه های بیماری مانند خاموش کردن آژیر خطر است .
  • اشتباه است اگر کاری را بارها و بارها انجام دهیم و منتظر نتیجه ی تازه ایی باشیم.
  • ره آسمان درون است ، پر عشق را بجنبان ، پر عشق چون قوی شد ، غم نردبان نماند.
  • جهان برای کسی که میداند به کجا میرود، راه را باز میکند .
  • انتخابهای بسیار کوچک میتوانند نتایج را کاملاً تغییر دهند، یک انتخاب میتوان غم، ترس یا تنهایی را به احساس خوشبختی، شادی یا یگانگی تبدیل کند.
  • ذهن هم مانند هر ظرف دیگری گنجایش خاص خود را دارد، اگر بتوانیم تمام ظرفیتش را از هر آنچه میخواهیم پر کنیم، جایی برای آنچه نمیخواهیم باقی نمی ماند.
  • پافشاری و تمرکز بر احساسات منفی مانند کشیدن یک گره است که آنرا سفت تر و بازنشدنی تر میکند.
  • وقتی مصمم شوی حرکت کنی راهی باز میشود و زمانیکه بخواهی بیشتر بدانی کسی پیدا میشود که تو را بیاموزد .
  • هر آنچه برای حفظ سلامتی و بازیابی آن مورد نیاز است ، در طبیعت وجود دارد و انسان تنها باید تلاش کند تا آنها را بیابد.
  • در بدنی که از سلامتی کامل برخوردار است بیماری رخنه نمیکند .
  • همانگونه که کمبود اکسیژن باعث بروز بسیاری از بیماری ها میشود، دریافت درست آن دارویی است شفابخش برای تخفیف دردها.
  • اگر ناگزیرید در فضاهای بسته کار کنید، تا آنجا که امکان دارد دقایقی را به فضای آزاد بروید و هوای تازه تنفس کنید، هوای تازه تمامی دستگاه های بدن را دوباره فعال میکند .
  • اگر شخصی برنامه غذایی نادرستی داشته باشد ، هیچ پزشکی نمیتواند او را درمان کند و اگر غذاهای سالم در برنامه غذاییش گنجانده شوند به هیچ پزشکی نیاز پیدا نمیکند.
  • برای پیشگیری از مشکلات ناشی از سوء تغذیه، توجه به کارکرد درست سیستم هضم و جذب اهمیت بسیار دارد، وقتی غذاها خوب هضم و جذب نشوند ، دفع آنها هم با مشکل روبه رو میشوند.
  • بهترین مکمل های غذایی ، مکمل هایی هستند که خاصیت سینرژی در آنها حفظ شده و حرارت ندیده باشند .
  • بسیاری از کمبودها و عدم تعادلها با گذشت زمان به وجود آمده اند و با گذشت زمان نیز به تعادل میرسند .
  • الگوهای صادرات غذا به مناطق دیگر میتواند از دلایل بروز واکنشهای خاص و بسیاری از آلرژی ها باشد .
  • خورشید در پیدایش حالات و احساسات بهتر ، تأثیر مستقیم دارد، در مناطقی که نور خورشید کم است میزان افسردگی بیشتر است .
  • 75% از بیماریها به علت کمبود نور خورشید پدید می آید، در حالیکه تنها حدود 1% از آنها ممکن است بر اثر استفاده ی نادرست از نور خورشید عارض شوند .هنگام اوج تابش خورشید هرگز نباید به آن نگاه کرد .
  • کابوس و خواب آشفته نشانه ایی از مسمومیت بدن و مشغولیت ذهن است.
  • استرس و خواب : بی خوابی گرایش به مصرف انواع محرکها و مواد اعتیادآور را افزایش میدهد، شکر ، کافیین ، نوشابه های انرژی زا ، مواد مخدر ، الکل و داروهای شیمیایی به طور موقت نشانه های ظاهری ناشی از خستگی و کم خوابی را میپوشاند ، این محرکها به ظاهر انرژی روزانه را تأمین میکنند، در صورتیکه با گذشت زمان مشکلات به هم گره میخورند و نشانه هایی تحلیل نمایان میشود .
  • خنده : خندیدن از دیگر کارهایی است که از میزان فشار و استرس کم میکند و موجب آرامش و سلامتی بیشتر میشود ، اکثر انسانها دوست دارند در کنار افرادی باشند که مسایل را ساده میگیرند و میتوانند به راحتی بخندند.
  • انیشتین گوید : بسیار کمند افرادی که با چشم سر میبینند و با قلبشان درک میکنند ، هر چه را که ذهن زمینی بتواند تعریف کند ، در حوزه ی واقعیات زندگی قرار میگیرد و باز گوید، هر کسی که به طور جدی به واقعیات زندگی میپردازد خود را با علم مشغول میکند ، در میابد که در تمام قوانین هستی، حقیقت و روحی جاری است . 

روغنی جات گیاهی مفید برای ماساژ و خوراکی

روغن بادام شیرین

ملین، نرم کننده و التیام بخش اعضای سطحی بدن ، مالیدن آن بر پشت مردان جهت جلوگیری از به وجود آمدن قوز (خمیدگی)و برای بی تابی های کودکان در اثر دل پیچه و برای تنقیه مفید میباشد .

روغن بنفشه

روغن بنفشه یکی از روغن های گیاهان دارویی مفید برای ماساژ است که، برای شاداب کننده پوست مفید و جلوگیری میکند از ترک خوردن نوک پستان زنان، برای مقعد نوزادان با پنبه بمالید باعث خواب رفتن آنها میشود و برای زخم لای انگشتان مفید است .

روغن بهار نارنج

برای درد مفاصل ، سردرد ، خوش بو کننده ی عرق ، از این لحاظ برای ماساژ مفید است .

روغن زیتون

علاوه بر اینکه مصرف غذایی دارد، مسکن درد عضلانی ، برطرف کننده ی قولنج مفید میباشد.

روغن سیاه دانه

برای دردهای مفصلی که ناشی از خستگی جسمی و عصبی عارض میشود ، تقویت عمومی بدن با عسل و برای ماساژ نیز مفید است .

روغن دارچین

ضد دردهای مفصلی و عضلانی و مالیدن آن بر اعضا جهت رعشه و فلج مفید میباشد .

روغن جوز بویا

ضد دردهای مفصلی ، کمردرد ، پا درد ، مقوی قوای جسمانی و گرم میباشد ، برای افراد بلغمی به صورت ماساژ مفید است .

روغن کرچک

خوراکی آن برای چشم به صورت یک قطره در چشم مفید است و برای کبودی پوست و ماساژ دادن مفید است و خستگی های روزانه را برطرف میکند .

روغن گشنیز

ضد چروک پوست و ترمیم ترکهای شکم زنان پس از زایمان و تغییر دادن وزن .

روغن گِنه گِنه

روغن گنه گنه یکی از روغن های گیاهان دارویی مفید برای ماساژ است که ضد تمام دردهای مفصلی و غیر مفصلی:

روغن گلسرخ

تقویت کننده و نرم کننده پوست های خشک و ضد التهاب و ضد لک

روغن مومیایی

ضد دردهای شکستگی استخوان ، ترمیم کننده ی مفاصل ، ضد درد مفاصل و از بند دررفتگی ها.

روغن نخود

ضد روماتیسم، برای عضلات فلج، لرزش و رعشه ی اندامها مفید است .

روغن هسته زردآلو

مفید برای خارش دستگاه تناسلی مردان و زنان، نرم کننده پوست، چون دارای مقادیر زیادی ویتامین A و E میباشد، اگر با روغن بادام شیرین به قسمت مساوی مخلوط شود ، فوق العاده برای افراد مسن با ماساژ مفید میباشد .

روغن هسته انگور

برای آکنه و پوستهای چرب مفید ، شفاف کننده پوست، لذا برای ماساژ اگر با روغن سیاه دانه و زیتون به اندازه مساوی مخلوط شود ، برای ماساژ مفید است .

 نکته مهم: برای خوشبو کننده تمام روغن های ماساژ لازم است داخل 300 سی سی روغن یک گرم از اسانس گلسرخ استفاده شود.

روغن به لیمو

از بین تمام روغنی جات گیاهی برای ماساژ، اگر این فرمول رو انجام دهید، بهترین و خوشبوترین روغن ماساژ به دست می آید، مقداری از برگ تازه و گیاه خشک به لیمو را داخل 500 گرم روغن زیتون بریزید ،به مدت یک هفته هر روز آنرا تکان دهید، تا 3 هفته این عمل را تکرار کنید، یعنی پایان هر هفته برگ های به لیمو را از روغن زیتون جدا کنید و دوباره به لیموی تازه به آن اضافه کنید، بعد از 3 هفته یک روغن خوشبو برای شما آماده میشود، برای انواع ماساژها مفید است. پس از استفاده درب آنرا محکم ببندید تا بوی آن برای شما باقی بماند .

روغن آلوئه ورا

تقویت کننده بدن، برطرف کننده یبوست، تاریخچه آن به قبل از میلاد مسیح که کلئوپاترا ملکه مصر پوست خود را هر روز با این گیاه ماساژ میداده است که از زیان آفتاب مصون بماند. این نوع  از روغنی جات گیاهی، برای خانم های باردار و شیرده مضر است، زیاده روی در خوردن آن زیان آور است.

تعریف ماساژ

اصلاً ماساژ چه معنی میدهد و چیست که در مورد آن، این همه در مورد آن قلم فرسایی میکنند. ماساژ یعنی انتقال انرژی خودتان به ماساژ گیرنده. شما هر چه خودتان با انرژی مثبت و سرحال و شاد باشید، میتوانید یک ماساژ دلخواه برای طرف مقابل داشته باشید .

باید در حین ماساژ دادن تمرکز حواس داشته باشید و تمام ذکر و فکر خودتان را متوجه ماساژ کنید تا یک ماساژ ایده آل به طرف مقابل ارائه دهید. چنانچه غیر از این باشد و اندیشه و پندارتان را جای دیگر به پرواز در آورید، نه تنها ماساژ خوب ارائه نمیدهید، بلکه طرف مقابلتان هم از هر چه ماساژ بری میشود و برای همیشه در نظرش باقی میماند، پس با شادی، لبخند، پرانرژی و مثبت با منش پاک پیشرو باش.

تاریخچه ماساژ

میگویند در سرزمین باستانی ایران زمین از دیرباز ماساژ رونق داشته است ، در چایخانه ها همدیگر را ماساژ (مشت و مال ) میدادند و در حین ماساژ دادن شعر و موسیقی هم اجرا میشده است.

در گرمابه موقعی که شخص از گرمابه بیرون می آمد، داخل رختکن شخص به خصوصی که مأمور مشت و مال بود ، لنگی روی شانه هایش می انداخت و از سر شانه ها تا پایین کمر مشت و مال میداد .

در حال حاضر هم اگر گرمابه ی عمومی در شهری دایر باشد این روش ادامه دارد . تاریخچه ی ماساژ به حدود 2700 سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد.( در متن کتاب امپراطور زرد)

برای درمان فلج ، و تب و لرز ، ورزش ماساژ پوست و عضلات و نیز تمرینات بر روی دست و پا توصیه شده است. بقراط در حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح ضرورت استفاده از مالش را به عنوان یک درمان به خصوص در آسیبهای ورزشی ، جنگی به پزشکان گوشزد کرد . اسناد قدیمی دال بر استفاده ی ژاپنی ها و نیز تمدن هایی نظیر مصر ، ایران ، رم و اعراب از ماساژ درمانی استفاده میشده است .

معرفی گیاهان دارویی و میوه جات مفید برای افراد بشر که بیشتر در 24 ساعت و در طول سال به آن نیاز دارند:

آویشن

آویشن یکی از گیاهان دارویی است که برای درمان کننده عفونت های مجاری تنفسی، نفخ معده، نقرس، زردی، سرفه استفاده می شود.

اسفناج

برای ورم روده کوچک ، ورم ریه ، ورم درد گلو ، آسم ، کم خونی ، گرفتگی صدا ، افزایش گلبولهای قرمز بدن ، مضر برای درد کلیوی .

بابونه

درمان کننده ی زخم و ورم معده ، ضد آلرژی ، کم خونی ، اسهال ساده ، سردردهای کهنه و میگرن

بادمجان

مفید برای کم خونی ، باز کننده ی انسداد و گرفتگی های عروقی

بامیه

کلسیم زیاد و تقویت کننده غدد فوق پروستات ، مفید برای بیماری قند ، معده ، رفع یبوست میباشد .

پیازچه

پیازچه یکی دیگر از گیاهان دارویی است که درمان کننده ی ورم مثانه ، ورم پروستات و روماتیسم ، مفید برای غدد تیروئید می باشد.

پونه

تقویت کننده ی قلب و اعصاب ، آرام کننده ی طپش قلب ، خواب آور ، اشتهاآور ، ضد انگل و مقوی معده.

پیاز

مفید برای ورم مثانه ، پروستات ، روماتیسم ، تیروئید، چربی ، قند و فشار خون و اشتهاآور.

ترب سیاه

ضد سرماخوردگی ، زردی ، دفع سنگهای کیسه ی صفرا

ترب سفید

تقویت کننده ی بینایی ، رفع خارش چشم

ترخون

اشتهاآور ، بادشکن ، مدر ، قاعده آور ، خواب آور

تره

ضد عفونی کننده روده ها ، درمان درد مفاصل ، معالجه ی نقرس ، تصلب شراین ، یبوست دائم، نیرو افزا ، قاعده آور

جعفری

شیرافزا ، ضدنفخ، ضد تب ، مقوی قوه ی باه ، تقویت کننده ی قلب

خرفه

درمان کننده ی سرفه های خشک ، عفونت های ریوی ، هپاتیت کبدی

 ریحان

مفید برای زخمهای دهان ، اشتهاآور ، ضد درد، ضد آلزایمر ، برای سوء هاضمه بهتر است همراه غذا میل شود .تقویت قوای جنسی .

 ریواس

موثر برای بیماری قند ، ملین ، مسهل و کرم کش

 سیب زمینی

ضد اسکورپوت ، ضد فشارخون ، ضد تورم ، تمیز کننده ی کبد

 سیر

مصون کننده ی بدن در کلیه ی بیماریها ، کرم کش

شاهی

درمان کننده ی کبد ، کم خونی ، مفید برای سنگ کلیه و مثانه

شنبلیله

شنبلیله به عنوان یکی از گیاهان دارویی می تواند درمان کننده ی فشار خون بالا و لاغری های مفرط ، مفید برای شب کوری و بی میلی جنسی باشد.

شلغم

درمان کننده ی سرماخوردگی ، بیماریهای تنفسی ، و سرفه های مقاوم ، شب کوری ، آسم ، کم خونی

 شوید

ضد تشنج ، بادشکن ، مقوی معده ، قاعده آور ، شیرافزا ، تقویت حافظه ، نیرودهنده ی زیاد ، مفید برای طحال و زردی

 فلفل سبز

درمان کننده ی آرتریت روماتیسمی، آسم ، عفونت های دستگاه تنفسی ، سردرد ، میگرن ، سیاه سرفه

فلفل سیاه

محرک ، اشتهاآور، مقوی معده ، بادشکن، ادرار آور ، تحریک کننده و عطسه آور ، مفید برای سرماخوردگی

 قارچ

دو نوع میباشد : سمی و خوراکی ، خوراکی آن از لحاظ ارزش غذایی میتواند جایگزین گوشت باشد.

 کاهو یکی دیگر از گیاهان دارویی

آرامش بخش ، خلط آور ، تأمین کننده ی آهن و ویتامین های بدن ، خونساز ، تقویت نیروی جنسی

کرفس

درمان کننده ی سرماخوردگی ، سیاتیک ، آسم ، زردی چهره ، چربی و قند خون، خشونت صدا

 کدو حلوایی

ملین ، مدر ، تمیز و باز کننده ی رگهای بدن

کدو تنبل

درمان کننده ی سوء هاضمه ، یرقان ، لاغر کننده ، خواب آور، آرام بخش ، ادرار آور

کدو زرد

برطرف کننده ی التهاب معده ، کبد و کلیه و درمان بواسیر

کدو خورشتی

ملین ، مدر ، مغذی ، نرم کننده ، درمان سوء هاضمه ، رفع کننده ی ناراحتی های قلبی

کدو تخم

دفع کننده ی انواع کرمها

کدو مسمایی

ضد یبوست ، ملین ، ادرار آور ، برطرف کننده ورم های گرم ، کلیه ، مثانه ، لاغر کننده

کلم

ملین ، ضد کم خونی ، مداوای برونشیت مزمن و آسم

کلم برگ

درمان کننده ی عفونت ها و زخم معده

کلم بروکلی

عرق آور ، خلط آور ، مفید برای بیماریهای آسم

کلم قمری

مقوی هضم کننده ، آنتی اکسیدان قوی ، جلوگیری از سرطانها

کلم پیچ

تحریک کننده ی نیروی جنسی ، جلا دهنده ی رخسار ، خواب آور ، صاف کننده ی صدا ،تسکین دهنده ی سردرد

گل کلم

پیشگیری و کمک به درمان سرطان خصوصاً ریه ، پروستات و روده توسط این گیاه از گیاهان دارویی می باشد.

کلم قرمز

روماتیسم ، درد کمر ، اعصاب دست و پا

کنگر فرنگی

صفرابر ، کاهنده ی کلسترول و قند خون ، افزاینده ی نیروی جنسی ، بادشکن

گشنیز

محرک ، خوشبو کننده ، ضد نفخ ، تنظیم کننده ی عادات ماهیانه ، از بین برنده ی کرمهای معده و روده

لوبیا سبز

افزاینده ی چربی و قند خون ، رفع پوکی استخوان و تقویت استخوانها ، سرطان روده

 مرزه

بادشکن ، ضد درد ، بهبود دهنده ی ویروس تبخال ، ضد التهاب ، ضد آرتریت ، ضد کرم ، ضدعفونی کننده ، زردی چهره ، تحریک کننده ی نیروی جنسی ، خارش بدن ، پروستات

 نعناع

ضدعفونی کننده ی دستگاه گوارش ، بادشکن ، درمان دل درد ، ضد استفراغ ، اسهال ، آرامش بخش

 هویج

درمان کننده ی جوشهای صورت ، بیماری قلبی ، ریوی ، افزاینده ی قدرت بینایی و مفید برای کم خونی

 یونجه

درمان کننده ی سنگهای مثانه ، اختلالات تیروئید ، شب کوری ، زیاد کننده ی شهوت ، شیرافزا، سرشاز از ویتامین C ، ضد قند ، چاق کننده ، باعث رشد سریع کودکان ، نیرو دهنده ی قلب و برای بچه هایی که در حال رشد هستند و استخوان بندی محکمی ندارند ، مفید است .

 خواص دارچین

دارچین برای مشتریان ماساژ مفید است . دارچین برای تقویت عمومی بدن خوب است ، اگر افراد مسن مرتب دارچین استفاده کنند ، راز و نیروی جوانی را پیدا میکنند . بهترین دارو برای باز یافتن انرژی ،کلیه ها را گرم و ضعف کمر و پاها را از بین میبرد . کم خونی را درمان میکند . دارچین برای تنظیم عادات ماهیانه خوب است ، اثر آرام کننده و شاد کننده دارد . بی جهت نبود که در سابق سلمانی ها بعد از اصلاح یک چایی دارچین برای مشتریان خود می آوردند ، پس جا دارد این چایی را هر ماساژ دهنده بعد از ماساژ برای مراجعه کننده ی خود بیاورد ، تا رفع خستگی و آرامش برای او باشد . قبل از ماساژ از دمنوش بادرنجبویه که مورد توجه و علاقه ی ابوعلی سینا بوده است ، برای مشتریان استفاده شود .

قدردانی

در پایان از مدیر و مدبر کارآمد موسسه ی ماساژ آرامش ایرانیان جناب آقا و سرور ارجمند رسول تشیعی که قلم از وصف و زبان از گفتار در موردش عاجز است ، ایشان نه تنها در امر ماساژ، ماهر ، زبردست و کوشا هستند ، بلکه هنگام تدریس در کلاس ماساژ از بیاناتشان در امور روزمره ی زندگی ، اجتماعی ، و غیره استفاده ی شایانی نمودیم و در کلاس رفتارش طوری بود که بین استاد و هنرجو هیچ حجاب و حایلی وجود نداشت ، و با رفتار دوستانه و انرژی مثبت اندیشی کلاس خود را دایر میکرد، از نامبرده کمال تشکر و سپاسگزاری را مینمایم و از خالق هستی عالم هست تندرستی ، سلامتی ، آرامش و آسایش ذهن و جسم و روان و پیروزی و سربلندی و سرافرازی و شکوفایی برای ایشان در گذر عمرش خواهانم . آمین.

 با احترام و عرض ادب هنرجوی کلاس ماساژ کاربر کلاسیک رسول داوری

منابع

(1)- تجلی حقیقت از الحاج سلطانحسین تابنده گنابادی

(2)- سرچشمه ی حیات از دکتر جیکوب حبان (لس آنجلس )

(3)- گیاهان دارویی از طب الصمصام

(4)- کلید ورود به طب قدیم از جمشید خدادادی

(5)-معجزه ی گیاهان دارویی از پروفسور سهراب خوشبین (کانادا)

(6)- صد گیاه و هزار درمان از دکتر حسین عرفانی

(7)- جزوه ی ماساژ درمانی از استاد رسول تشیعی

(8)- کتاب ماساژ درمانی از محمد مهدی رستمی

(9)- نیایش به نام دوست که هر چه هست از اوست از هنرجو رسول داوری

 

 

 

 

مجتمع آموزشی و خدماتی ماساژ آرامش ایرانیان شعبه اصفهان – رسول تشیعی

با مجوزهای رسمی از سازمان فنی حرفه ای و اتحادیه ماساژ

دوره های آموزش ماساژ به همراه خدمات صفر تا صد ماساژ

از وبلاگ سایت آرامش ایرانیان دیدن کنید.

دیدگاهی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *